Cum se folosește un cric de mașină?

Cum se folosește un cric de mașină?

Dacă ai suferit vreodată o pană pe timp de noapte, în mijlocul neantului, așa cum au făcut mulți dintre noi, este bine să ai la îndemână accesorii auto, cum ar fi levier și cric auto.

 

Odată cu inventarea automobilului la sfârșitul anilor 1800, a apărut necesitatea unui instrument care să ridice vehiculele de pe sol pentru a efectua reparații sau a schimba o anvelopă desumflată și au fost puse în aplicare multe concepte rudimentare și adesea periculoase. 

 

Aproape 100 de ani mai târziu, folosirea unui cric de mașină poate fi încă intimidantă și periculoasă. Dar cu măsurile și procedurile de siguranță adecvate, precum și cu multă tactică, poți ridica vehiculul și schimba anvelopa fără să te rănești sau să-ți deteriorezi vehiculul. Aici vom acoperi diferitele tipuri de cricuri auto disponibile și am inclus multe sfaturi importante de siguranță, precum și tehnicile adecvate pentru ridicarea și coborârea corectă.

 

Două tipuri comune de cricuri auto

 

Companiile de mașini au început să includă cricuri foarfece, precum și alte modele de cric, în portbagajul mașinilor în anii 1950 (împreună cu roata de rezervă). Această practică a rămas universală până de curând. Astăzi, majoritatea mașinilor și camioanelor noi încă vin cu un cric și o roată de rezervă, cu toate acestea, există unele modele care nu o fac în încercarea de a economisi greutate și de a crește economia de combustibil.

 

De-a lungul deceniilor, au existat multe modele de cricuri pentru mașini folosite de producătorii de automobile sau vândute în magazine, de la cricuri foarfece, cunoscute și sub numele de cricuri cu șurub, până la cricuri hidraulice de podea, cricuri pentru sticle și chiar cricuri pneumatice pentru mașini care ridică vehiculul cu aer comprimat. Dar cele mai frecvente tipuri folosite astăzi sunt foarfecele și cricul hidraulic de podea, care este folosit mai des de pasionații de mașini și mecanicii profesioniști.

 

Ambele tipuri de cricuri pentru mașini vin în mai multe forme și dimensiuni pentru a ridica mașini mici, mașini mai grele și camioane și SUV-uri mai înalte. Dacă intenționezi să cumperi un cric pentru mașină, asigură-te că ai unul cu greutatea adecvată pentru a-ți ridica vehiculul în siguranță. 

 

Siguranța pe primul loc

 

Nu te urca niciodată pe sub o mașină sau un camion când acesta este susținut doar de un cric de mașină. Cricul poate aluneca cu ușurință de sub vehicul sau se poate defecta, aducând mii de kilograme de greutate deasupra ta fără avertisment. Cu alte cuvinte, este periculos. Dacă ai de gând să te târăști sub vehicul, cumpără mai întâi un set de suporturi de înaltă calitate.

 

Dacă schimbi o anvelopă, nu va trebui să te târăști sub vehicul, așa că suporturile de cric nu sunt atât de necesare, dar sunt ușor de utilizat și reprezintă întotdeauna o bună măsură de siguranță.

 

Înainte de a ridica orice mașină, asigură-te că este pe un teren solid și plan. Nu folosi niciodată un cric de mașină pe pământ sau iarbă. De asemenea, transmisia ar trebui să fie în parcare și frâna de parcare cuplată. Dacă mașina are transmisie manuală, las-o în treapta întâi. Ca măsură suplimentară de siguranță, înfundarea unei anvelope cu un bloc de lemn este întotdeauna o idee bună de ultimă instanță. Acest lucru te va asigura că mașina nu va încerca să se rotească. Dacă ridici partea din față a mașinii, blochează o anvelopă din spate. Dacă ridici partea din spate, blochează anvelopa din față.

 

Și, în sfârșit, nu ridica niciodată o mașină pe marginea unui drum aglomerat, în special pe o autostradă aglomerată. Este extrem de periculos și mulți oameni sunt uciși sau grav răniți în fiecare an, făcând această greșeală. Aprinde luminile de avarie și continuă să conduci încet până la următoarea ieșire, unde vei găsi un loc mai sigur pentru a-ți ridica mașina și pentru a-ți instala anvelopa de rezervă în siguranță. Da, conducerea cu cauciucul creionat îți poate deteriora roata, totuși, este un preț mic de plătit în interesul siguranței.

 

Cum se operează un cric de mașină?

 

Pasul 1: Dacă ai de gând să-ți ridici mașina cu cricul, verifică manualul de utilizare pentru amplasarea corectă a cricului sub vehicul, care este probabil pe „sudura de prindere”. Dacă așezi cricul incorect, poți deteriora vehiculul sau, mai rău, va aluneca de pe cric, ceea ce este (după cum am discutat) periculos. Dacă ridici un vehicul cu un cric hidraulic de podea cumpărat din magazin, asigură-te că îl așezi pe o șină de cadru sau pe o altă structură robustă a trenului de rulare al vehiculului între anvelopele din față și din spate și departe de conductele de combustibil și alte părți fragile.

 

Pasul 2: Odată ce ai pus cricul corect, cu vehiculul pe teren plat și cu cel puțin o roată blocată, ești gata să ridici mașina. Dacă utilizezi un cric cu foarfecă, introdu tija sau pune cheia peste buton și începe să cobori spre dreapta. Ar trebui să se ridice încet și să se cupleze cu vehiculul, ceea ce va adăuga o oarecare rezistență. La început, mașina se va ridica pe suspensie, totuși, în cele din urmă, se va ridica și anvelopa se va desprinde de la sol. Este posibil să ridici mai mult de o roată odată, dar de obicei nu este necesar, mai ales pentru cei începători care schimbă roata pe cont propriu.

 

Un cric hidraulic funcționează diferit și va ridica vehiculul mai repede, dar va necesita mai mult spațiu. Pentru a ridica mașina cu un cric hidraulic de podea, pompează mânerul lung în sus și în jos până când ajunge la înălțimea necesară. Nu ridica mașina mai sus decât trebuie. Ridicarea anvelopei la câțiva centimetri de la sol este suficientă pentru a scoate roata și a schimba-o sau a verifica frânele sau suspensiile.

 

Pasul 3: Odată ce anvelopa este ridicată de pe sol, așează suporturile pentru cric sub vehicul în apropierea locului de amplasare a cricului și coboară mașina până când se sprijină bine pe suporturile cricului. Dacă utilizezi un cric cu foarfecă, pur și simplu rotește tija sau cheia în cealaltă direcție (spre stânga) pentru a coborî vehiculul. Pentru a ridica mașina cu un cric hidraulic, răsucește mânerul lung spre stânga. Dar fă-o cu grijă. Este foarte ușor să rotești mânerul prea repede și să cobori mașina mai repede decât dorești.

 

Pasul 4: Când mașina se sprijină pe suporturile cricului, mișc-o puțin pentru a te asigura că este sigură și echilibrată.

 

Pasul 5: Când lucrarea este terminată, utilizează cricul pentru a ridica vehiculul de pe suporturi. Scoate-le cu grijă și apoi coboară încet vehiculul la sol.

 

Un ultim sfat: dacă ai schimbat o roată și o anvelopă, verifică întotdeauna din nou strângerea piulițelor cu mașina sprijinită pe sol.



 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00 (Comenzi Online Non-Stop) Sâmbătă - Duminică: Închis (Comenzi Online Non-Stop)

0721 871 851 contact@realdiscount.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!